15/09/2014
Dla Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. w Poznaniu reaktywacja „SOKOŁA”, była przede wszystkim formą uczczenia dzieła polskiej myśli technicznej II Rzeczpospolitej, związaną ze zbliżającym się siedemdziesięcioleciem poznańskich zakładów. Jednak zaprezentowany na MSPO 2014r. w Kielcach i skonstruowany w poznańskiej Spółce wspólnie z Prywatnymi Zakładami Inżynieryjnymi Sokół Motocykle S.A. motocykl spotkał się z tak dużym zainteresowaniem, że to co dotąd było przez nas traktowane przede wszystkim w kategoriach patriotyczno-sentymentalnych, nagle okazało się bardzo oczekiwaną przez rynek ofertą. Jak zapewniali nas obecni na MSPO przedstawiciele zagranicznych spółek – SOKÓŁ byłby także bardzo ciekawą ofertą na rynek europejski.
Zgodnie z założeniem wynikającym przede wszystkim z szacunku wobec dzieła polskich inżynierów i techników II Rzeczpospolitej, w SOKOLE zastosowano najlepszej jakości materiały, współczesne podzespoły poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy a także legendarny amerykański silnik KIWI INDIAN, co czyni z motocykla produkt o charakterze elitarnym. Na targach w Kielcach wszyscy byli też zainteresowani ceną SOKOŁA, której obecnie nie sposób precyzyjnie określić, koszty budowy prototypu nigdy nie są bowiem tożsame z ceną motocykla w sprzedaży. W praktyce wszystko zależy więc od liczby produkowanych maszyn – czyli realnego zapotrzebowania rynku.
Jednak prezentacja motocykla na MSPO w Kielcach nie może być traktowana jako jakiekolwiek rzetelne badanie rynku. Ponadto dla nas SOKÓŁ to nadal nie tylko maszyna, ale przede wszystkim „nośnik” bliskich nam wartości II Rzeczpospolitej i hołd oddany bohaterstwu żołnierzy Września 39. Te wartości mogą okazać się nie dość uchwytne dla najbardziej nawet profesjonalnego audytu potrzeb rynkowych. Dlatego zastanawiamy się czy za pośrednictwem mediów nie zapytać o opinię Państwa w tej sprawie: „Czy Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne wspólnie ze swoim partnerem mają produkować SOKOŁA”.